sâmbătă, 15 iunie 2013

GÂNDIREA POZITIVĂ





               Aşa cum din punct de vedere funcţional, anatomic sunt ceea ce mănânc, şi din punct de vedere psihologic sunt ceea ce gândesc. Gandirea pozitivă este promovată de toate teoriile care au ca obiect fiinţa umană, fie ele de natură religioasă, psihologică, filosofica, parapsihologică. Dar nu este suficient să gândesc ci trebuie ca toată fiinţa mea să simtă ceea ce gândesc ca fiind intim al ei. Găsiţi nenumărate fraze miraculoase (mantre) care repetate îndeajuns pot deveni ale noastre, dar simpla repetiţie nu este suficientă. A repeta suficient de des şi consecvent: sunt destept, sunt frumos, sunt sănătos, sunt bogat, nu ne asigură implicit toate acestea, doar daca schimbă ceva în modul meu de acţiune, deci mi le însuşesc şi astfel încep să citesc pentru a deveni deştept, încep să mă îngrijesc pentru a fi frumos, încep să fac sport, să renunţ la vicii şi să mănânc corect pentru a deveni sănătos, şi îmi folosesc toate abilităţile pentru a deveni bogat, abia atunci mantrele încep să funcţioneze prin mine pentru mine.
                    Nu este suficient să împrumut mimetic din exterior modele de succes trebuie să-mi dau răgaz interiorului meu profund să iasă la iveală cu dorinţele şi puţintele lui. Cred cu tarie că fiecare individ are un moment suprem al destinului şi mulţi îl irosim încercând să fim altceva şi mai ales ignorându-ne sinele. Pentru a reuşi este imperios necesar să-mi doresc, dar este departe de a fi suficient. O data instalată dorinţa, pentru a o materialize, trebuie să-mi identific şi mobilizez toate calităţile necesare îndeplinirii ei. Acesta este un demers complicat mai ales pentru cei care nu au exerciţiul auto-analizei şi din păcăte tot mai mulţi dintre noi se pierd în agitaţia vieţii cotidiene şi uită să discute cu ei înşişi.
                    Marea noastra majoritate petrecem mai mult timp pentru a-i analiza pe alţii decât pe noi înşine. Analizăm cu interes succesul şi eşecul celuilalt, dar pe ale noastre le luăm ca atare. Inţeleptul învaţă din greşeli -fie ale sale fie ale celorlalţi- spune o vorbă de duh, astăzi suntem mai tentaţi să copiem modele de succes, dar succesul nu este universal ci individual şi contextual, şi tocmai de aceea a copia modele de succes chiar dacă nu este fundamental greşit se dovedeşte a fi ineficient de cele mai multe ori.
                    Spuneam că a avea succes ne implică atât pe noi, prin calităţile şi abilităţile noastre cât şi pe ceilalţi. El este un amestec de carismă şi abilităţi individuale manifestate în momente oportune. Succesul presupune o ignorare a limitelor proprii şi nu am ales întamplator verbul a ignora ci am făcut-o gândindu-mă la oamenii de succes pe care îi cunosc şi care nu sunt nici mai instruiţi, nici mai inteligenţi decât alţi oameni pe care-i ştiu şi care nu au acelaşi succes. Am observat că cei din urmă aleg constant să se autolimiteze, pierd bătălia înainte de a o începe pentru că se consideră incapabili, ceilalţi nu-şi impun limite, insistă şi reuşesc.
                    Tind să repet obsesiv că noi suntem măsura lucrurilor, în mine stă reuşita şi eşecul, eu aleg ce este bun şi ce este rău în mine, ce voi cenzura sau exterioriza, ce anume din mine voi prezenta celorlalţi ca fiind EU într-un anumit context.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu